تاریخ : شنبه، 19 اسفند ماه، 1396
موضوع : هیات,رشته های ورزشی

مجمع عمومی سالانه هیأت خراسان رضوی

مجمع عمومی سالانه هیأت خراسان رضوی در ساعت 9 صبح روز شنبه 9 اسفند ماه در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با حضور دکتر صمیمی ریاست فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین و سیدباقری معاونت امور استانهای فدراسیون و همچنین کوروش صبوریان مدیرکل و زارعی معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و نیز اعضای مجمع سال قبل برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: شهرستان‌ها نیاز به رونق بیشتری در ورزش جانبازان و معلولین دارند و تنها نباید در مشهد آن را گسترش داد.

کوروش صبوریان در مجمع اظهار کرد: در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در هیأت جانبازان و معلولین رخ داده است، رشد و توسعه خوبی را در این هیأت شاهد بودیم، که یکی از ارکان اصلی این موفقیت رئیس هیأت و کادر اجرایی هیأت جانبازان و معلولین بوده‌اند.

وی افزود: برای کسب موفقیت ورزش جانبازان و معلولین حمایت فدراسیون و حضور ورزشکاران مستعد خراسان رضوی که توانمندی خود را در پارا المپیک نشان دادند لازم بود و اداره کل به عنوان پشتوانه ثانویه زیر ساخت در اختیار ورزشکاران گذاشته است تا این امر محقق شود.

ویتصریح کرد: علاوه بر مشهد باید در شهرستان‌ها نیز ورزش جانبازان و معلولین رونق پیدا کند و تنها نگاه‌ها به مشهد نباشد، شورای شهرو شهرداری ورود جدی به عرصه ورزش جانبازان ومعلولین داشته است که امیواریم این امر بستر همگانی کردن ورزش جانبازان و معلولین را فراهم سازد.

صبوریان خاطرنشان کرد: رایزنی و پیگیری‌های خوبی انجام شده است، قطعا اگر همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها از جمله بهزیستی، بنیاد شهید و خیرین را در حوزه ورزش جانبازان و معلولین به کار گیریم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشور گفت: هیأت خراسان رضوی همیشه جز۳هیأت برتر کشور است.

دکتر صمیمی با بیان اینکه هیأت خراسان رضوی همیشه جزو سه هیأت برتر کشور است اظهارکرد: هیأت خراسان رضوی از زمانی که من به عنوان رئیس هیأت مازندران فعالیت می‌کردم رقیب ما محسوب می‌شد، و یکی از هیأت‌های بود که همیشه ما را پشت سر می‌گذاشت، هادی رضایی با تلاش و کوشش از ابتدایی که به عنوان ورزشکار، در زمینه قهرمانی و رده مربی و سرمربی گری در ورزش جانبازان و معلولین فعالیت داشت موثرترین نقش را در موفقیت هیأت استان داشت.

وی افزود: خراسان رضوی بر اساس معیار و ملاک‌ها همیشه جزو هیأت‌های برتر کشور بوده است و اکثر مواقع به عنوان هیأت اول، اما تهران به ‌دلیل کمیت جمعیت جانبازانی که دارند گاهی پیشی گرفته است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشور تصریح کرد: راس نظام نگاه ارزشی و فرهنگی به ورزش معلولین و جانبازان دارد، هزینه ورزشکاران معلول از ورزشکاران سالم بیشتر است، در بخش جانبازان و معلولین نگاه باید وظیفه باشد و نباید به عنوان لطف به این موضوع پرداخت، الان تمام تلاش ما مرسوم کردن این نگاه استراتژیک است.

صمیمی عنوان کرد: پنج میلیون جانباز و معلول در کشور داریم، دومین کار نگاه ورزش همگانی است که اگر ورزش جانبازان و معلولین همگانی شود ابتدا به سلامت آنها کمک شده است و در بعد قهرمانی نیز نتیجه آن را خواهیم دید. و باید با استفاده از قهرمانان بین معلولین و جانبازان موجی مثبت به راه بیاندازیم تا آنها را به سمت ورزش سوق دهد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین نکته توسعه ورزش بین معلولین و جانبازان سلامت جسم روح و سلامت اجتماعی است، باید معلولین احساس مفید بودن کنند با استفاده از دیگر ورزشکاران موفق معلولین‌ که گوشی‌گیر شده اند را به میدان بیاوریم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورگفت: دستگاه‌های متولی در برنامه‌ها قرار بگیرند، بهزیستی، امور ایثارگران و آموزش و پرورش استثنایی در جامعه ورزشی ارتباط مستقیم دارند و باید احساس وظیفه کنند.

صمیمی خاطرنشان کرد: گاهی گفته می‌شود جامعه جانبازان رو به اتمام است اما باید گفت در این برهه زمانی جانبازان مدافع حرم داریم که باید بستر ورود آنها به ورزش آماده شود، بعد از دفاع مقدس به این حوزه وارد نشدیم والان اثرات سوء آن را می‌بینیم، اگر جوانان جانباز را به میدان بیاوریم در سلامت آنها تأثیر می گذارد و می توانیم با مدیریت از استعداد و توان آنها بهره ببریم، از مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی درخواست داریم سایت اختصاصی برای جانبازان و معلولین در نظر گرفته شود.

هادی رضایی با اشاره به اینکه عملکرد هیأت خراسان رضوی به صورت تیتروار در بولتن تهیه شده به حاضرین تقدیم شده است گفت: من همچنان تأکید میکنم که پتانسیل استان فوق العاده بیشتر از این است ولی کمبود امکانات و سخت افزار مانع از موفقیت های بیشتر است که امیدواریم با حمایت بیشتر بر موانع موجود پیروز شویم.

حجت اسدی خزانه دار هیأت هم در این مجمع گزارش مالی سال 96 را به سمع حاضرین رساند.

گفتنی است علی حمامی رئیس هیأت چناران به نمایندگی از طرف شهرستان های استان، از رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست تا با حمایت بیشتر بخصوص از لحاظ مالی به شهرستان ها، آنها را در پیشبرد اهداف ورزشی جانبازان و معلولین کمک کنند.

 






منبع این مقاله : :هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی
آدرس این مطلب : http://kh-rscd.ir/962/مجمع-عمومی-سالانه-هیأت-خراسان-رضوی/