تاریخ : شنبه، 24 مهر ماه، 1395
موضوع : هیات,رشته های ورزشی

نشست خبری هیأت ورزشهای جانبازان و معلولین

هادی رضایی در نشست خبری هیأت جانبازان و معلولین استان اظهار کرد:امروز باید از فراموش شدن عرصه ورزش جانبازان و معلولین سخن گفت،با این نگرش در ورزش سقف وجود ندارد اما نوع نگاه باعث شده که ورزش معلولین به مانند یک زاپاس محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه رشد ورزش جانبازان و معلولین در استان بسیار بالا بوده است افزود:از نظرکسب مقام و رتبه بندی جایگاه خوبی داریم و توانسته ایم 50 درصد پتانسیل ورزش استان را نشان دهیم.

رئیس هیأت جانبازان و معلولین خراسان رضوی عنوان کرد:مشکلات کلی در برنامه ورزش استان وجود دارد،با این نگرش اگر حمایت ها زیاد شود تعداد افراد ورزشکار  اعزامی ما  به مسابقات بیشتر خواهد شد.

رضایی تاکید کرد:مدتی پیش طی مصاحبه ای گفته بودم آرزویم این است که به مسابقات نروم اما در حاشیه شهرمشهد  یک مجموعه ورزشی معلولین داشته باشیم که فضا برای فعالیت ورزشی این قشر فراهم شود،با این نگرش در نشست های خبری صحبت های زیادی مطرح می شود و یک هفته رسانه ها به آن می پردازند،اما صحبت ها رصد نشده و به فراموشی سپرده می شود.

وی تصریح کرد:عرصه فعالیت های ورزش هزینه در پی دارد،با این دید اگر می خواهیم و دوست داریم به عنوان خراسانی موفقیت کسب کنیم باید هزینه کنیم و در آینده سرمایه گزاری برای این عرصه انجام دهیم.

رئیس هیأت جانبازان و معلولین خراسان رضوی ادامه داد:باید گفت عرصه ورزش جانبازان و معلولین امروز در مقایسه با سایر رشته های ورزشی و ورزشکاران سالم ما دارای تبعیض شده است.

رضایی ضمن تقدیر و تشکر از ادارات و دستگاه های استان تاکید کرد: تنها نباید اداره کل ورزش وجوانان در عرصه ورزش دخیل باشد بلکه ادارات دیگر و دانشگاه ها هم باید ورود پیدا کنند،به عنوان مثال بحث علمی گرایی در ورزش وقتی مطرح می شود دانشگاه فردوسی مشهد به همراه آستان قدس رضوی و استانداری باید ورود کنند و ریشه یابی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه 1200 نفر آمار ورزشکاران سازماندهی شده ما در استان است،تبیین کرد: عرصه ورزش جانبازان و معلولین هم اکنون تبدیل به عرصه رقابت در جهان شده است.

گفتنی است در این نشست خبری خانم معصومه زارعی و آقای حسن عبدی دو ورزشکار اعزامی به مسابقات پارالمپیک ریو 2016 نیز حضور داشتند که به پاسخ اصحاب رسانه پاسخ گفتند.

 

 

 

 

 






منبع این مقاله : :هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی
آدرس این مطلب : http://kh-rscd.ir/758/نشست-خبری-هیأت-ورزشهای-جانبازان-و-معلولین/