تاریخ : شنبه، 25 مهر ماه، 1394
موضوع : هیات,رشته های ورزشی

گفتگوی هادی رضایی با هفته نامه حیات

رئیس هیأت ورزشهای جانبازان ومعلولین خراسان رضوی در گفتگویی با هفته نامه حیات به عملکرد هیأت در هفته تربیت بدنی و ورزش و روز ملی پارالمپیک پرداخت.رئیس هیئت ورزشهای جانبازان و معلولین خراسان رضوی : هزینه در ورزش جانبازان و معلولین بهترین نوع سرمایه گذاری است .  رئیس هیئت ورزشهای جانبازان و معلولین خراسان رضوی گفت: بدون شک دستگاه‌های متولی امر فعالیت های ورزشی جانبازان و معلولین می توانند با هزینه کردن در راه ورزش این افراد از تضمین سرمایه گذاری خود در این زمینه اطمینان داشته باشند .



به گزارش روابط عمومی هیئت ورزشهای جانبازان و معلولین خراسان رضوی هادی رضایی ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش به بخشی از برنامه های اجرا شده توسط این هیئت و اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی اشاره و خاطر نشان کرد : در هفته ای که گذشت در روز پاراالمپیک با حضور 600 جانباز و معلول در پارک ملت مشهد مقدس به ورزش همگانی پرداخته شد، این حرکت در راستای ترویج ورزش همگانی و آشنا کردن معلولین و جانبازان با این قبیل از ورزش ها بود.

وی افزود: همچنین در این هفته اختتامیه مسابقات جانبازان ضایعه نخاعی استان را در آسایشگاه جانبازان برگزار کردیم ، در این مسابقات قریب به 100 ورزشکار جانباز ضایعه نخاعی حضور داشتند که در رشته های بسکتبال، ویلچررانی، دارت، شطرنج، تنیس روی میز و تنیس خاکی فعالیت می کردند.

رضایی با اشاره به برنامه های دیگر در نظر گرفته شده در هفته تربیت بدنی گفت: روز پنجشنبه به نام ورزش ایثارگران نام گذاری شده است، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی نیز به همراه تنی چند از جانبازان و معلولان استان به گلزار شهدای کوهسنگی مشهد مقدس رفتند تا یک بار دیگر با آرمان‌ها و یاد و خاطره شهدای گرانمایه هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کنند.

رئیس هیئت ورزشهای جانبازان و معلولین خراسان رضوی با اشاره به تعداد جانبازان ورزشکار استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس خاطر نشان کرد: تعداد کل جانبازان ورزشکار استان خراسان رضوی قریب به 1200 ورزشکار است که در 18 رشته ورزشی در بخش آقایان و 11 رشته ورزشی در بخش بانوان فعالیت دارند، همچنین شهر مشهد مقدس با داشتن 850 ورزشکار جانباز و معلول پیشگام در ورزش جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی است .

رضایی تصریح کرد: در ورزش جانبازان و معلولین تنها یک سازمان نمی تواند یار و یاور این ورزشکاران باشد بدون شک باید تمام دستگاه‌ها از جمله، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری، شورای شهر و بهزیستی این هیئت را در برخی از فعالیت ها و یا اعطای تسهیلات یاری کنند.

وی بیان کرد: هیئت جانبازان و معلولین مانند دیگر هیئت ها نیست که تنها یک رشته را پوشش بدهد، این هیئت 29 رشته کلی ورزشی را در دل خود جای داده است، بر همین اساس در سال گذشته بیش از 70 اعزام ورزشی در این هیئت به ثبت رسید که افتخاری بسیار بزرگ برای این هیئت است، به طور قطع هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی را با وجود فعالیت هایی که دارد می توان یک سازمان اداری کامل دانست.

رضایی بیان کرد : در هفت سال گذشته هیئت ورزش های جانباز و معلول استان خراسان رضوی پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار داشته است، این هیئت مجموعه ای است که حتی یک ریال از سوی هیچ نهاد و سازمانی کمک دریافت نکرده است.

وی گفت: استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس از نظر امکانات ورزشی جانبازان و معلولان و نیرو مقام اول کشور را دارد ولی از لحاظ امکانات سخت افزاری و یا به عبارت دیگر دستگاه های ورزشی و یا ورزشگاه و سالن در رده آخر هم نیستیم.

رئیس هیئت ورزشهای جانبازان و معلولین خراسان رضوی افزود: در شرهای دیگر هر سازمان برای خود امکانات خاص و ویژه ای دارد ولی در مشهد این وضعیت بدین شکل نیست، تنها مجموعه ورزشی فعال جانبازان  و معلولین شهر مشهد مقدس مجموعه ورزشی 15 خرداد است که در اجاره هیئت ورزش های جانبازان و معلولین است که سالی 120 میلیون تومان اجاره می دهیم و از کنار همین اجاره باید درآمد زایی نیز داشته باشیم، بدون شک باید دستگاه های و نهادهای اجرایی استان و شهر مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری و بهزیستی بر این عمل اهتمام بورزند.

رضایی اظهار داشت: بر اساس رابطه بین دستگاهی موجود در تمامی ارگان ها و نهادها، هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی رابطه تنگاتنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان دارد، به جرات می توانم بگویم که ورزش در بنیاد شهید و در میان جانبازان بسیار ملزوم تر از سال قبل شده است چراکه اگر در آن زمان جانبازان به دنبال ورزش قهرمانی بودند ولی امروز همان افراد به سمت ورزش های همگانی برای تقویت روحیه و نشاط خود قدم برداشته اند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشته اند که، ورزش برای جانبازان امری واجب است و در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی یکی از متولیان کوشا در این مسیر است. 

رئیس هیئت ورزشهای جانبازان و معلولین خراسان رضوی تاکید کرد: با تمام نکات مثبت در تعامل با دستگاهی نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران باید مسئولین این نهاد به وضعیت جانبازان ورزشکار بیشتر رسیدگی کنند و در این راه هزینه کنند، چون هزینه در راه ورزش جانبازان و معلولین خود یک سرمایه گذاری مناسب است، امروز جانبازان و ایثارگران ورزشکار ما نیازهای بسیار بیشتری نسبت به سال های گذشته دارند، بدون شک در این راه  شهرداری، شورای شهر و بهزیستی می توانند بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را یاری کنند.




منبع این مقاله : :هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی
آدرس این مطلب : http://kh-rscd.ir/623/گفتگوی-هادی-رضایی-با-هفته-نامه-حیات/