تاریخ : پنجشنبه، 11 تير ماه، 1394
موضوع : هیات,رشته های ورزشی

گامی دیگر برای توسعه و تقویت

امضاء تفاهم نامه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با سازمان تربیت بدنی بسیج و سازمان بسیج ورزشکاران ؛ گامی دیگر برای توسعه و تقویت 



در نشست مشترک محمود خسروی وفا ، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با سردار کاظم یزدانی ، معاون تربیت بدنی سازمان بسیج و داود آذرنوش ، معاون تربیت بدنی سازمان بسیج ورزشکاران تفاهم نامه مشترک همکاری میان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با سازمان تربیت بدنی بسیج مستضعفین و سازمان بسیج ورزشکاران امضاء شد .

محمود خسروی وفا ، رئیس فدراسیون ضمن ابراز خرسندی از امضاء این دو تفاهم نامه گفت : در مجموع امضاء تفاهم نامه با سازمان ها و نهادهای مختلف به ما کمک می کند تا از ظرفیت های موجود در بحث تقویت و توسعه ورزش جانبازان و معلولین بهره مند شویم .

وی با اشاره به اینکه ورزش قهرمانی میوه توسعه ورزش همگانی است تصریح کرد : مهم ترین اقدام در تنظیم تفاهم نامه ها ، توسعه ورزش همگانی است که اگر این اتفاق بیافتد ، میوه آن توسعه ورزش قهرمانی نیز خواهد بود .

خسروی وفا افزود : در ورزش قهرمانی چالش هایی وجود دارد که با اقدامات فرهنگی مرتفع خواهد شد و بحث توسعه فرهنگ در ورزش باید به موازات سایر اقدامات پیش برود و اساسا هر اقدامی بدون کار فرهنگی ابتر است .

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین خاطر نشان کرد : از معلولیت نمی شود فرار کرد و ممکن است هر فردی به دلیل حادثه ، بیماری و عوامل دیگر دچار معلولیت شود . اما مهم این است که معلولیت پایان راه نیست و باید با برنامه ریز های سازمان های ذیربط ، مناسب سازی شهری و استفاده از فرصت های قانون جامع حمایت از حقوق معلولین ، از توانمندی افراد دارای معلولیت استفاده کرد و استعدادهای نهفته آنها را به مرحله شکوفایی رساند .

سردار کاظم یزدانی ، معاون تربیت بدنی سازمان تربیت بدنی بسیج نیز با اشاره به نام گذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری با مضمون همدلی و هم زبانی گفت : طبق این فرمایش مقام معظم رهبری و نیز خط مشی کلی بسیج که از سوی ایشان ترسیم شده و به بسیج این نکته را یادآوری می کند که "هر جای کشور که خلاء وجود داشت بسیج وارد شود"، سازمان تربیت بدنی بسیج نیز در خصوص خلاءهایی که در امر ورزش وجود دارد ورود می کند و هر آنچه در توان داشته باشد انجام می دهد .

وی با اشاره به اینکه با استفاده از زیر ساخت ها و امکانات موجود در بسیج به توسعه ورزش جانبازان و معلولین کمک می کنیم افزود : در برنامه پنج ساله پنجم پیش بینی شده بود که بسیج 3 هزار سالن ورزشی تاسیس و 17 هزار مدیر ورزشی تربیت کند . در حال حاضر تاکنون موفق به ساخت 2 هزار و پانصد سالن ورزشی و تربیت بیش از 12 هزار نفر مدیر و مربی ورزشی شده ایم و امیدواریم تا پایان سال به آمار هدف دست یابیم .

یزدانی خاطر نشان کرد : وجود این زیرساخت ها و در اختیار داشتن این حجم از نیروی انسانی فرصت خوبی است تا در تقویت و توسعه ورزش جانبازان و معلولین گام برداریم .

معاون تربیت بدنی سازمان تربیت بدنی بسیج در ادامه گفت : در امر ورزش همگانی عقب افتادگی هایی وجود دارد و متاسفانه در این زمینه جایگاه خوبی در دنیا نداریم . این مساله در ورزش جانبازان و معلولین نیز صدق می کند و تلاش می کنیم با وجود زیرساخت های موجود در ورزش همگانی اقدامات موثری انجام شود .

 

وی تصریح کرد : تفاهم نامه موجود بر اساس نظرات کارشناسی و ظرفیت های موجود در هر دو طرف تنظیم شده و امیدواریم با توفیق در بحث توسعه ورزش همگانی و استعداد یابی ، در تقویت ورزش قهرمانی نیز توفیق یابیم .

در ادامه علیرضا صفارزاده ، نایب رئیس فدراسیون هم در خصوص تنظیم این تفاهم نامه همکاری گفت : با توجه به اینکه افراد دارای معلولیت بیش از 5 درصد جامعه آماری کشور را در بر می گیرند و از آنجا که بحث ورزش برای این عزیزان امری حیاتی است ، توسعه ورزش جانبازان و معلولین و فراهم آوردن زیرساخت های مورد نیاز آن از عهده چند سازمان و نهاد خارج است و عزمی ملی را طلب می کند .

وی افزود : به دنبال تحقق این شعار که توسعه ورزش جانبازان و معلولین نیازمند عزم ملی و همکاری کلیه دستگاه هاست ، و از آنجا که به زودی آیین نامه تصویب شده در شورای فرهنگی عمومی به مرحله ابلاغ می رسد ، بر آن شدیم تا با همکاری دو سازمان تربیت بدنی بسیج و بسیج ورزشکاران اقدامات مشترکی را انجام دهیم .

صفارزاده خاطر نشان کرد : البته این دو سازمان ، همواره پیشرو بودند و قبل از ابلاغ آیین نامه شورای فرهنگ عمومی کشور ، همکاری خود را برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین اعلام کردند .

نایب رئیس فدراسیون گفت : این دو تفاهم نامه در سه محور اصلی ورزش همگانی ، ورزش قهرمانی و مسائل فرهنگی تنظیم شده و امیدواریم بتوانیم گام های موثری را در این خصوص برداریم .




منبع این مقاله : :هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی
آدرس این مطلب : http://kh-rscd.ir/578/گامی-دیگر-برای-توسعه-و-تقویت/