تاریخ : دوشنبه، 1 تير ماه، 1394
موضوع : هیات,رشته های ورزشی

نشست خبری رئیس هیأت خراسان رضوی

هادی رضایی رئیس هیأت خراسان رضوی درنشست خبری با اصحاب رسانه حضور یافت.



هادی رضایی در این نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد با اشاره به نقش توانبخشی ورزش برای جانبازان و معلولین، خواستار بهبود و توسعه زیرساخت ورزش جانبازان و معلولین در استان شد.

رئیس هیأت استان گفت: جانبازان و معلولین بخشی از شهروندان جامعه را تشکیل می دهند و همانگونه که برای ورزش همگانی و شهروندی سرمایه گذاری می شود می بایست سهم جانبازان و معلولین نیز بنوبه خود لحاظ گردد. وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته 100% معلولین از ورزش بهره مند می شوند تصریح کرد: در حال حاضر جامعه جانبازان و معلولین برخوردار از ورزش 20 هزار نفر را شامل می شود که افزایش جامعه برخوردار نیازمند ایجاد زیرساخت لازم بخصوص در شهرستان ها می باشد.

رضایی گفت: در چند ماه گذشته از سال جاری در بخش استانی ضمن راه اندازی دستگاه های توانبخشی ورزشی پارکی ویژه جانبازان و معلولین در مشهد، استعدادیابی 150 نفر معلولین، کسب مدال های رنگارنگ از مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور، برگزار دو مرحله مسابقات دوومیدانی قهرمانی استان در بخش بزرگسالان و زیر 25 سال با استعداد بیش از 180 نفر در مشهد، در تدارک برگزاری جشنواره بزرگ مهر رضوی و مسابقات باشگاه های جهان در رشته والیبال نشسته در مشهد هستیم.

وی برگزاری جشنواره مهررضوی در مشهد را از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون منحصربفرد خواند و تصریح کرد: پس از انقلاب تا کنون سه جشنواره آن هم در تهران برگزار شده که در آن ها سن ورزشکاران آزاد بوده است و این در حالی است که در جشنواره مهررضوی که از 20 الی 25 مرداد ماه با حضور 2500 ورزشکار و در 15 رشته آقایان و 9 رشته بانوان برگزار می گردد، رقابت در میان شرکت کنندگان زیر 25 سال است و جا دارد از آستان قدس رضوی و اداره کل ورزش و جوانان استان در انجام این جشنواره صمیمانه تشکر کنم.

دبیرکل کنفدراسیون پاراوالیبال رقابت باشگاه های جهان در رشته والیبال نشسته را پنجمین دوره رقابت های باشگاهی در سطح بین المللی خواند و با تأکید بر اینکه تیم های باشگاهی ایران همواره مقام نخست این رقابت ها را بخود اختصاص داده اند بیان داشت: نماینده ایران و حامی مالی این رقابت ها مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) بوده که امیدواریم در این دوره نیز جام قهرمانی را در خانه نگه داریم.

رضایی در ادامه با اشاره به کسب 8 سال متوالی رتبه دوم ارزیابی در بین هیأت ورزشهای جانبازان و معلولین کشور یادآور شد: در سال 1393 براساس رتبه بندی فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین، هیأت خراسان رضوی با کسب امتیاز شایسته بالاتر از تهران رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

وی در پایان با تأکید بر عدم دریافت هیچگونه کمکی از ادارات دولتی و نهادهای حمایتی چون بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: هیأت ما آمادگی دارد در صورتی که هرنهاد یا ارگانی زمانی از سالن های ورزشی خویش را در اختیار جانبازان و معلولین قرار دهند، نسبت به تأمین هزینه های مربی، مناسب سازی و تجهیزات ورزشی در استان اقدام نماید.

در ادامه نشست، هادی رضایی به سئوالات رسانه ها، خبرگزاری ها و صدا و سیمای استان پاسخ گفت.




منبع این مقاله : :هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی
آدرس این مطلب : http://kh-rscd.ir/574/نشست-خبری-رئیس-هیأت-خراسان-رضوی/