تاریخ : جمعه، 19 دي ماه، 1393
موضوع : هیات,رشته های ورزشی

تجلیل ورزشکاران با حضور استاندار

استاندار خراسان رضوی از مربیان و ورزشکاران مدال آور پاراآسیایی تجلیل کرد.



مراسم تجلیل از قهرمانان مدال آور خراسان رضوی در پارالمپیک با حضور استاندار خراسان رضوی، رییس فدراسیون جانبازان ومعلولین و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن تبریک موفقیت و افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران خراسان رضوی در بازی های آسیایی گفت: این تعداد افتخارات و مدال ها موید این حقیقت است که باید اهمیت بیش از این به حوزه جانبازان و معلولین داده شود و نگاه عمیق تری به خدمات رسانی به این عزیزان داشته باشیم.

وی افزود: مسلما امکانات موجود جوابگوی جامعه ورزش نیست و سرانه ورزشی استان به نسبت آنچه باید باشد فاصله بسیار دارد اما در عین کمبود امکانات و اماکن، مدیریت اماکن شرط لازم پیشرفت است و بدین منظور در شورای اداری استان مصوب شد دستگاه های اجرایی در هفته چهار ساعت از زمان اماکن ورزشی خود را جهت توسعه ورزش و کمک به ورزشکاران حوزه قهرمانی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دهند و بر این مهم اصرار داریم و پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: هر چند عدالت در توزین امکانات از وظایف دولت است و تلاش ما بر آن بوده امکانات در تمام بخش های استان پراکنده شود اما ورزش جانبازان و معلولین با توجه به نیازهای خاص این قشر می بایست مورد توجه خاص و عنایت ویژه همه دستگاه های اجرایی به خصوص اداره کل ورزش و جوانان باشد. ورزشکاران پارالمپیکی به دلیل شرایط خاص خود الگوی برتری نسبت به ورزشکاران سالم هستند و در نگاه کلی ورزشکاران از با نشاط ترین افراد جامعه هستند که می توانند این نشاط را به بدنه جامعه تزریق کنند.

استاندار خراسان رضوی جهان پهلوان تختی را برترین الگوی پهلوانی و اخلاق در جامعه ورزش معاصر خواند و گفت: تختی نمونه بارز ایستادگی و پهلوانی بود که مردم دار و همراه مردم بود و آنچه او را به تختی بدل کرد نه مدل های جهانی بلکه منش و اخلاق جوانمردی و فتوت بود با توجه این مهم، قهرمانان ما نباید تنها دغدغه مسایل خودرا داشته باشند و باید همیشه به یاد و همراه مردم باشند.

رشیدیان در ادامه از فعالیت ها و تلاش های اداره کل ورزش و جوانان استان در دمیدن روح تازه به کالبد ورزش و نگاه ویژه به اقشار خاص از جمله جانبازان و معلولین و بانوان تقدیر کرد و زحمات فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین را در کسب افتخارات بی نظیر در تاریخ ورزش ارج نهاد.

محمود خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان و معلولین با تقدیر و سپاس از برگزاری این مراسم که نشان از توجه ویژه مسوولین استان به تلاش ورزشکاران استان دارد گفت: در روزگاری فکر نمی کردیم در رشته های چون ورزنه برداری، ورزش های رزمی، والیبال، بسکتبال و .... حرفی برای گفتن داشته باشیم اما امروزه در پارالمپیک ما حرف اول آسیاو در بسیاری از رشته ها حرف اول در دنیا را می زنیم. در بازی های اخیر آسیایی تنها سه کشور موفق شدند در 9 رشته تیمی حاضر شوند که یکی از آنها ایران بود و در تمام 9 رشته روی سکو رفتیم. از نکات جالب توجه دیگر در بازی آسایی حضور 60 ورزشکار زن در کاروان ایران بود که سبب توجه و تشویق مسوولین برگزاری شد.

وی توجه ویژه استان به ورزش جانبازان و معلولین را سبب مباهات و افتخار برشمرد و گفت: در حال حاضر هیات جانبازان و معلولین استان بهترین مجموعه ورزشی کشور را در شهر مشهد در اختیار دارد که در کشور بی همتاست و به لطف حمایت ها و همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان بنا داریم با تکمیل امکانات و تجهیزات این مجموعه آن را به قطب ورزشی کشور تبدیل کنیم.

خسروی وفا خاطر نشان کرد: در رتبه بندی هیات ها از نظر عملکرد، استان خراسان رضوی روی کاغذ رتبه دوم کشور را داراست اما در عمل و با نظر کارشناسان با توجه به امکانات و جمعیت، استان خراسان رضوی برترین استان کشور در بخش جانبازان و معلولین است.

کوروش صبوریان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این جلسه با تبریک به قهرمانان مدال آور استان گفت: در راستای حمایت از ورزش جانبازان و معلولین و کمک به پیشرفت آنها هر آنچه در توان ما بود در حمایت از این عزیزان انجام داده ایم اما شایستگی هایشان بسیار بیش از این هاست و از جمله مشکلات اساسی ما کمبود شدید اماکن مناسب ورزش بانوان و بانوان معلول است که در این راستا بر اساس مصوبه شورای استان مقرر شد چهار ساعت از وقت از اماکن ورزشی دستگاه های دولتی جهت توسعه ورزش به ویژه بانوان در اختیار اداره کل قرار گیرد که متاسفانه تاکنون دستگاه های هدف در جهت همکاری و اجرای مصوبه اقدام عملی صورت نداده اند لذا از استاندار محترم جهت پیگیری تحقق این مهم درخواست مساعدت داریم.

در ادامه جلسه برخی از ورزشکاران نیز از مشکلات و درخواست های خود به نمایندگی از جامعه ورزش استان سخن گفتند.

پس از پایان سخنان حاضرین از ورزشکاران مدال آور استان در پاراآسیایی با اهدای لوح تقدیر از جانب استاندار تجلیل شد.




منبع این مقاله : :هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی
آدرس این مطلب : http://kh-rscd.ir/524/تجلیل-ورزشکاران-با-حضور-استاندار/