تاریخ : سه شنبه، 15 مهر ماه، 1393
موضوع : هیات,رشته های ورزشی

مراسم بدرقه کاروان غدیر در مشهد

کاروان غدیر در مشهد بدرقه شد



کاروان 203 نفره اعزام به پاراآسیایی بازیهای 2014 اینچئون کره صبح روز گذشته 14 مهر ماه سال جاری وارد مشهد مقدس شدند و پس از زیارت امام رضا(ع) و میهمان سفره پر برکت آن حضرت به سالن همایش‌های صدا و سیما آمدند و با حضور علیرضا رشیدیان استاندار، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر، کوروش صبوریان مدیرکل و هروی رییس شورای شهر مشهد، خسروی‌وفا رییس فدراسیون جانبازان و معلولین و جمعی از مسوولان استانی مراسم بدرقه‌ای که مستقیم از شبکه ورزش و شبکه استانی پخش می‌شد برگزار کردند.

در این مراسم پرچم سبز آستان حضرت رضا(ع) به فرزند ارشد، شهید صیاد شیرازی به عنوان سرپرست کاروان غدیر اهدا شد، کاروان 203 نفره پاراآسیایی که شامل 203 ورزشکار می‌باشد 80 نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند هفته آینده از تهران به مقصد کره جنوبی اعزام خواهند شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با تأکید بر نشاط آوری و پاکی ورزش گفت: ورزش یک فعالیت مثبت است که هم نشاط آور و هم باعث غرور ملی و همبستگی و وحدت می‌شود و جانبازان و معلولین در دو بعد قهرمان هستند هم به خاطر غلبه بر مشکلات جسمی و هم کسب افتخار در یک رشته ورزشی، وی افزود: حرکت ورزشکاران بسیار زیبا بود و امیدوارم با شروع خوبی که از کنار مضجع شریف ثامن‌الحجج(ع) داشتید پایان خوبی هم داشته باشید، وی برای 23 ورزشکار همراهی استان آرزوی موفقیت روزافزون کرد.

در ادامه عبدالحمید احمدی معاون آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: این کاروان اعزامی به بازیهای پاراآسیایی غدیر که مزین به نام مولای متقیان علی (ع) است سفیران فرهنگ علوی و رضوی هستند که امیدوارم با افتخارآفرینی کام مردم ایران را شیرین کنند.

وی گفت: به زیارت امام رئوف آمده‌اید و با نام مولا علی اسم کاروان را مزین کرده‌اید ان‌شاءا... بتوانید منش و پهلوانی مولا علی(ع) را در میادین ورزشی به نمایش بگذارید و با پیمانی که در مشهد مقدس با امام رئوف و مهربانی‌ها بستید موفق و پیروز باشید.

وی خاطر نشان کرد: قهرمانی یک ارزش است باید این ارزش پاس داشته شود و با کسب امتیاز و مدال باعث افتخار تمام ایرانیان باشید.

وی در پایان برای آنها آرزوی توفیق در جهت کسب قهرمانی همراه با معنویت و نشر فرهنگ پهلوانی کرد.

در حاشیه این مراسم از اثر جدید حامد زمانی مربوط به کلیپ ورزش‌های جانبازان و معلولین رونمایی شد و تابلویی از طرف اداره کل ورزش و جوانان به دکتر میرعلی اهدا شد.

گفتنی است اسپانسر این مراسم مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج(ع) بود که جا دارد از این موسسه صمیمانه سپاسگزاری شود.




منبع این مقاله : :هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی
آدرس این مطلب : http://kh-rscd.ir/503/مراسم-بدرقه-کاروان-غدیر-در-مشهد/