تاریخ : سه شنبه، 4 تير ماه، 1392
موضوع : هیات,رشته های ورزشی

بزرگداشت حاج اكبر شكرالهي

به بهانه سومين سال درگذشت شادروان حاج اكبر شكرالهي، همسر ايشان در سالن وزنه برداري هيأت خراسان رضوي با وزنه برداران ديدار كرد.



مرحوم اكبر شكرالهي متولد 1324 مشهد و از سال 1338 وزنه برداري را شروع كرده و در سالهاي 1348 و 1349 نايب قهرمان و در سال 1350 قهرمان كشور شد. وي در سال 1353 مقام اول وزنه برداري آسيا را كسب كرد.

پهلوان اكبر شكرالهي از سال 1361 مربيگري تيم هاي وزنه برداري جانبازان و معلولين و نابينايان را بعهده گرفت كه در هر دو هيأت فوق العاده موفق هم عمل كرد.كسب مقام اول تيم وزنه برداري نابينايان در مسابقات جهاني كشورهاي اسپانيا و آمريكا از جمله افتخارات ايشان است.

شكرالهي پس از ده سال تحمل بيماري ديابت، نارسايي كليه و اعمال دياليز و ليزر چشم، عاقبت روز اول تير ماه 1389 دعوت حق را لبيك گفته و به ديار باقي شتافت. روحش شاد و يادش گرامي باد.

همسر مرحوم شكرالهي به همين مناسب با حضور در سالن وزنه برداري شادروان علي اكبر شكرالهي با وزنه برداران معلول ديدار كرد و در حالي كه اشك شوق بر چشم داشت، از حضور خود در بين اين ورزشكاران ابراز خوشحالي كرد.

گفتني است سالن وزنه برداري هيأت ورزشهاي جانبازان و معلولين خراسان رضوي در سال 1391 به بهره برداري رسيد و اين سالن به پاس زحمات بي شائبه علي اكبر شكرالهي و بمنظور يادبود ايشان به نام وي نامگذاري شد.




منبع این مقاله : :هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان خراسان رضوی
آدرس این مطلب : http://kh-rscd.ir/356/بزرگداشت-حاج-اكبر-شكرالهي/